آگهی ویژه

تابلو فرش دستبافت تبریز وان یکاد

بنام خدا
**********************
فروش انواع تابلو فرش
دستبافت تبریز به قاب چوبی
زیبا - از قیمت 250 هزار تومان
تا قیمت 1.600 هزار تومان
**********************
شماره تماس
سرکار خانم جوانی
0912.300.22.74
**********************
این تابلوها دستبافت هنرمندان تبریز بوده و با توجه
به این موضوع که صنعت فرش در رکود بازار تجاری خود می باشد - سعی و تلاش برای این موضوع که تابلو فرشهای این عزیزان به دست هموطنان بدون واسطه برسد *****
**********************
منطقهء آذربایجان به دلیل وسعت مراتع ، زمینهای کشاورزی ، آب و هوای طبیعی و کوهستانی همواره در تولید قالی از موقعیتی ممتاز بهره مند بوده است. شهر تبریز در میان کلیه مراکز قالیبافی این خطه دارای مقام و اعتبار به سزایی است. تبریز همگام با هرات در زمان جانشینان هلاکو مرکز مهم داد و ستد قالی بوده است. بخصوص در زمان حکومت صفویان با ایجاد کارگاههای بزرگ قالیبافی ، قالیبافان طراز اول در این شهر گرد آمدند و به بافت فرشهای بسیار نفیسی پرداختند که امروزه بسیاری از آنها زینت بخش موزه های بزرگ جهان است. در واقع پس از انتقال پایتخت صفویان از هرات به تبریز ، دومین مکتب هنری ایران ( مکتب تبریز) بنیان نهاده شد و به دنبال آن استقرار بیشماری از هنرمندان ، از هر صنف و حرفه ای باعث شد که شهر تبریز به عنوان کانون هنر ، مورد توجه بسیاری قرار گیرد و در این میان هنر فرشبافی نیز با استقرار نقاشان و طراحان زبده ای چون بهزاد و سلطان محمد دو چندان رشد یافت. تبریز که در بسیاری موارد همواره پرچمدار بسیاری از نهضت بود ، در اعتلا و گسترش جهانی نام فرش ایران نقش مهمی را ایفا کرد و رونق و احیای هنر قالیبافی ایران در اواخر دوره قاجار و اوایل سلطنت پهلوی و راهیابی فرش ایران به بازارهای جهان و گسترش این حرفه در سایر نقاط ایران تا حدود زیادی مرهون بازرگانان و تجار و قالیبافان آذربایجانی به ویژه تبریزی است و این موضوع بیش از سوابق تاریخی آذربایجان در قالیبافی برای آذربایجانیها مایه فخر و مباهات است. در واقع فرش ایران که در زمان سلسله صفویان به اوج شهرت رسیده بود ، به دنبال هجوم افغانها و آشفتگیهای پس از آنها تنزل یافت و تنها در زمان قاجار تا حدی خود را بازیافت و صدور فرش ایران بعنوان کالای تجارتی از راه آذربایجان و ترکیه به اروپا آغاز شد و آنگاه که ذخیره فرش ایران به ویژه در آذربایجان رو به پایان بود ، با همت بازرگانان تبریزی در سایر شهرهای بزرگ ، قالیبافی عمری دوباره یافت که در این میان مشهد ، کرمان ، کاشان ، اراک و همدان نقش مهمی را بعهده داشتند. تبریز از نیمه دوم قرن نوزدهم و براساس منابع ازحدود دههء آخر قرن سیزدهم هجری قمری توسط بازرگانان این شهر به امر صادرات قالی به استامبول و سپس به کشورهای اروپایی پیشقدم شد.
**********************

تاریخ به روزرسانی: چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۳
لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، اطمینان حاصل نمایید. سایت آگهی 360، هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد. با مطالعه راهنمای معامله امن، آسوده‌تر معامله کنید.
جدیدترین آگهی‌های لوازم، فرش
جدیدترین آگهی‌ها