آگهی ویژه

ساخت و طراحی انواع ترموکوپل

ساخت و طراحی انواع ترموکوپل در تایپ های K-J-E-T-N-S-C-B-R و انواع سنسور pt100
ترموکوپل (Thermocouple) یک سنسور تشخیص میباشد که شامل دو سیم غیر هم جنس است، که در یک انتها به یک دیگر متصل شده اند و زمانیکه میان دو طرف سیم های غیر همجنس اختلاف دما شکل گیرد یک جریان الکتریکی در مسیر برقرار می‌شود. به این پدیده اثر سیبک گفته میشود که اساس کار ترموکوپل‌ها می‌باشد.
به یک طرف این اتصال، اتصال گرم و به طرف دیگر آن اتصال سرد گفته می‌شود. سمت گرم داخل یک محفظه محافظ قرار داده شده و در معرض فرایند قرار داده می‌شود.
اگر محل اتصال دو فلز ترموکوپل حرارت داده‌شود، به دلیل اثر سیبک در دو سر دیگر آن‌ها که از یک دیگر جدا هستند اختلاف پتانسیلی (ولتاژ) تولید شود. این ولتاژ تابع دما است و با اندازه‌گیری آن، می‌توان دما را اندازه گرفت.
فلزات ترموکوپلی به‌طور کلی نسبت به قیمت‌شان به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ ترموکوپل با مغزی فلزهای پایه و ترموکوپل با مغزی فلزهای گران قیمت نظیر پلاتین.
مزیت های ترموکوپل
مزیت اصلی ترموکوپل‌ها، محدودهٔ وسیع اندازه‌گیری دمای آن هاست که معمولاً از دمای ۱۸۰- تا ۱۸۰۰ درجه سلسیوس را در برمی گیرد.
دیگر مزیت ترموکوپل‌ها، عملکرد خطی آن‌ها در محدوده اندازه‌گیری است.

تلفن ثابت: 02136611281

تاریخ به روزرسانی: سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۲
لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، اطمینان حاصل نمایید. سایت آگهی 360، هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد. با مطالعه راهنمای معامله امن، آسوده‌تر معامله کنید.
جدیدترین آگهی‌های لوازم، برقی و گازی
آگهی‌های ویژه ستاره دار
جدیدترین آگهی‌ها