آگهی ویژه

یادگیری جامع دوره های 3D max

تری دی مکس (3Ds MAX)
تری دی مکس بسته‌ای نرم‌افزاری 3dmax با قابلیت ساخت مدلهای سه بعدی، متحرک سازی و رندر می‌باشد. این نرم‌افزار یکی از قدرتمندترین برنامه های طراحی مدلهای سه بعدی انیمیشن سازی و رندرینگ در عرصه گرافیک کامپیوتری است. سالهاست که توسط کمپانی اصلی خود یعنی Autodesk توسعه داده می شود. امکانات بسیار گسترده و کارایی نسبتا آسان و به طور گسترده ای در معماری ساختمان، طراحی صنعتی، ساخت فیلم و انیمیشن، ساخت بازی های کامپیوتری و پیش پردازش جلوه های ویژه استفاده میشود و بزرگترین قابلیتش امکانات خوب مدل سازی است. این نرم افزار همچنین دارای سیستم آنالیز نور بسیار قدرتمندیست که محیطی مناسب برای شبیه سازی تصاویر و صحنه های واقعی برای کاربر ایجاد میکند.

سه بعدی یا 3d چیست؟

کاربرد تری دی مکس در معماری چیست؟

مدل سازی در تری دی مکس چیست؟
مکس دارای روشهای گوناگونی برای ساخت مدل می‌باشد که با کمک ویرایشگرهای متفاوت و قدرتمند به کاربر برای مدلسازی کمک می‌کند.

در نرم افزار مکس ۳ روش اصلی برای مدل سازی وجود دارد:
- Mesh\Polygon Modeling - Patch Modeling - NURBS Modeling

دو تکنیک پر کاربرد در مدل سازی مکس عبارت است از:
Box Modeling : که بیشتر در صنعت بازی سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و با تغییر در وجوه و گره‌های یک حجم سه بعدی ساده مانند جعبه یا کره به شکل سه بعدی مورد نظر می‌رسند.
Surface Modeling : ابتدا ترسیم دوبعدی شکل توسط خطوط دو بعدی در مکس (spline) انجام گرفته و با تغییر در محل قرار گیری گره‌های (vertex) آن به صورت سه بعدی در می‌آید. (Patch Modeling)

متحرک سازی یا پویانمایی در تری دی مکس چیست؟

رندر یا رندرگیری در تری دی مکس چیست؟
Render رندر عبارت است از تهیه خروجی در قالب فایلهای تصویری از برنامه و محیط کاری در مکس که توسط یک سری دستورات و برنامه‌های گرافیکی به نام موتور رندر (Render engine) می‌باشد نرم‌افزار مکس دارای موتورهای رندر زیر می‌باشد.

مباحث آموزش تری دی مکس:
چیست modeling: مکس دارای روشهای گوناگونی برای ساخت مدل می‌باشد که با کمک ویرایشگرهای متفاوت و قدرتمند به کاربر برای مدلسازی کمک می‌کند.
در نرم افزار مکس ۳ روش اصلی برای مدل سازی وجود دارد:
- Mesh\Polygon Modeling
- Patch Modeling
- NURBS Modeling

دو تکنیک پر کاربرد در مدل سازی مکس عبارت است از :
Box Modeling : که بیشتر در صنعت بازی سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و با تغییر در وجوه و گره‌های یک حجم سه بعدی ساده مانند جعبه یا کره به شکل سه بعدی مورد نظر می‌رسند. Mesh\Polygon Modeling

Surface Modeling : ابتدا ترسیم دوبعدی شکل توسط خطوط دو بعدی در مکس (spline) انجام گرفته و با تغییر در محل قرار گیری گره‌های (vertex) آن به صورت سه بعدی در می‌آید. (Patch Modeling)

camera: نحوه فیکس کردن دوربین برای سین مورد نظر و انیمت کردن فضا به کار می رود.
lighti: نورپردازی در محیط سه بعدی تری دی مکس می باشد.کار با موتورهای Raytraced و همچنین نورهای موضعی و مستقیم انوع سایه ها، نورهای فوتوگرامتریک و … می باشد.

- نقاط قوت و ضعف های کنترل های استاندارد
- انواع نور تنظیمات تخصصی نورهای نقطه ای
- درک و استفاده از نورهای مستقیم
- استفاده از نورهای فوتوگرامتریک در تری دی مکس
- اضافه کردن Shadow Map به صحنه رندر
- استفاده از سایه های Raytraced (ری تریس)در تری دی مکس
- استفاده از سایه های پیشرفته

4) material: عبارت از ساخت مواد در تری دی مکس و قابلیت انتقال تکتچر به آبجکت.

5) render: عبارت است از تهیه خروجی در قالب فایلهای تصویری از برنامه و محیط کاری در مکس که توسط یک سری دستورات و برنامه‌های گرافیکی به نام موتور رندر (Render engine) می‌باشد نرم‌افزار مکس دارای موتورهای رندر زیر می‌باشد.

scanline renderer
RenderMan(پلاگین)اشتباه است رندرمن برای مایا و هودینی فقط وجود دارد.
وی‌ری V-Ray(پلاگین)
Brazil R/S(پلاگین)
FinalRender(پلاگین)
Maxwell Render(پلاگین)
Fry Render(پلاگین)
VUE (پلاگین)

پلاگین وی ری vray
Vray : وی ری از پلاگین های ( افزودنی ها ) برنامه تری دی مکس می باشد که با استفاده از آن می توان رندر های بسیار طبیعی و واقعی برای کارهای معماری تهیه نمود. تاکید در این مجموعه آموزشی به یاددهی و آموزش وی ری در شاخه معماری می باشد به همین منظور نیز در تمام آموزش ها ، پروژه هایی معماری را تعریف می نماید و سپس شروع به ساخت صحنه ، تنظیمات وی ری و رندر وی ری می نماید و در نهایت خروجی را به شما نشان می دهد.

در مورد پلاگین رندر V-Ray میتوان به کیفیت عالی آن اشاره کرد، این موتور رندر که توسط شرکت chaos group به بازار عرضه شده و نسخه جدید آن که V-Ray ۲٫۳ میباشد. این موتور اغلب برای نماهای معماری استفاده می شود اما نتایج استفاده از آن در انیمیشن نیز مطلوب است.

سرفصل آموزش وی ری:
1- تنظیمات اصلی
2- تنظیمات متریال
3- HDRI
4- اصول نورپردازی با V-Ray
5- تنظیمات پیشرفته
6- تمرین صحنه خارجی
7- تمرین صحنه داخلی

تاریخ به روزرسانی: شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۵
لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، اطمینان حاصل نمایید. سایت آگهی 360، هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد. با مطالعه راهنمای معامله امن، آسوده‌تر معامله کنید.
جدیدترین آگهی‌های آموزش، آموزشگاه ها
جدیدترین آگهی‌ها