آگهی ویژه

کاربرد نیترات منیزیم در تولید اسید نیتریک

نیترات منیزیم (Magnesium nitrate) ترکیبی غیر آلی با فرمول Mg (NO3) 2 (H2O) x و به صورت پودر جامد سفید رنگ است.
این ماده بدون اب نم بین است و به محض قرار گرفتن در معرض هوا، هگزا هیدرات تشکیل میدهد. همه این نمکها در آب و اتانول بسیار محلول هستند. نیترات منیزیم که بسیار محلول در آب است، به طور طبیعی فقط در معادن و غارها به عنوان نیترومنیزیم (شکل هگزاهیدرات) در دسترس است. نیترات منیزیم مورد استفاده در تجارت با واکنش اسید نیتریک و نمکهای مختلف منیزیم ساخته میشود. از آنجا که نیترات منیزیم میل زیادی به آب دارد، حرارت دادن هگزاهیدرات منجر به دهیتراته‌شدن نمک نمیشود ، بلکه به اکسید منیزیم ، اکسیژن و اکسیدهای نیتروژن تجزیه میشود. جذب این اکسیدها در آب یکی از مسیرهای ممکن برای تولید اسید نیتریک میباشد. گرچه این امر ناکارآمد است، نیازی به استفاده از اسید قوی ندارد.
کاربرد اصلی نیترات منیزیم به عنوان عامل مرطوب‌کننده در تهیه اسید نیتریک غلیظ است .کود آن دارای ۱۰.۵٪ نیتروژن و ۹.۴٪ منیزیم است ، کود حاوی نیترات منیزیم نیز در بیشتر موارد دارای نیترات آمونیوم ،نیترات کلسیم ،نیترات پتاسیم و ریز مغذی‌ها میباشد. این ترکیب‌ها در گلخانه و تجارت هیدروپونیک مورد استفاده قرار میگیرند. نیترات منیزیم با هیدروکسید فلزات قلیایی به منظور تشکیل نیترات مربوطه واکنش نشان میدهد. همچنین گاهی اوقات از نیترات منیزیم به عنوان ماده خشک کن استفاده میشود.

دیگر موارد مصرف منیزیم نیترات 6 آبه
بهترین منبع کودی برای رفع سریع کمبود نیتروژن و منیزیم در گیاهان میباشد.این کود کاملا خشک بوده و بدون هیچگونه باقیمانده ای در آب حل می­شود. این کود در تمام سیستم های آبیاری قابل مصرف بوده و بدون سولفات، کلر و سدیم می­باشد. یکی از موثرترین ترکیبات کودی برای افزایش میزان تولید و رشد محصولات کشاورزی نیترات منیزیم است که هم به دلیل افزایش میزان اسید آمینه و پروتئین‌های گیاه و منیزیم و هم به دلیل افزایش میزان و کارایی کلروفیل باعث افزایش غذاسازی و در نهایت رشد و نمو گیاه می‌شود.

-استفاده در صنعت نساجی و سرامیک سازی
-در صنایع به عنوان پاک کننده
-در ذخیره انرژی گرمایی

شرکت معدن صنعت مفتخر است که میتواند این محصول را با کیفیتی تضمین شده و بهترین قیمت و ارسال سریع به تمامی خریداران در سراسر کشور تحویل نماید.

تاریخ به روزرسانی: جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۴
لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، اطمینان حاصل نمایید. سایت آگهی 360، هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد. با مطالعه راهنمای معامله امن، آسوده‌تر معامله کنید.
جدیدترین آگهی‌های صنعت، مواد شیمیایی
آگهی‌های ویژه ستاره دار
جدیدترین آگهی‌ها