آگهی ویژه

اولین کتاب سازه های ضد اسید در ایران

تالیف و چاپ اولین هندبوک سازه های ضد اسید و انواع پوششها و لاینینگهای ضد خوردگی در ایران توسط شرکت مهندسین مشاور آذران پوشش بسپار - ترجمه و تالیف مهندس پوریا آذربخت


کاشی و آجر ضد اسيد
بطور کلی کاشی و آجرهای ضد اسيد را به دو دسته زير تقسيم ميکنند:

کاشی و آجرهای پايه سراميکی
کاشی و آجرهای پايه کربنی و گرافيتی
بطور کلی مواد سراميکی که بر پايه SiO2 و Al2O3 ميباشند دارای مقاومتهای بالا در برابر طيف وسيعی از مواد خورنده و بخصوص اسيدها ميباشند. اين نوع از کاشي و آجرها در برابر اسيدهايي مانند اسيد سولفوريک، اسيد نيتريک، اسيد کلريدريک کاملا مقاوم ميباشند وليکن در برابر اسيد هيدروفلوريک و اسيد فسفريک مقاوم نيستند. لازم بذکر است که کاشي و آجرهای پايه سراميکی در برابر مواد قليايي در دراز مدت نيز مقاومت ندارند.

مواد سراميکی را ميتوان به مواد بشرح ذيل نيز تقسيم نمود البته لازم بذکر است که همگی آنها مقاومتهای اسيدی دارند وليکن الزاما برای مصارف کاشی و آجرهای ضد اسيد از انها استفاده نميکنند.

همانطور که در توضيحات مربوط به مواد سراميکی به آن اشاره شد، کاشيها و آجرهای سراميکی در برابر اسيد هيدروفلوريک و اسيد فسفريک مقاومت ندارند. ضمن اينکه سراميکهادر برابر مواد قليايي نيز در صورتيکه بطور دايم در تماس باشند، مقاومت خوبی ندارند. در اين حالت استفاده از کاشيها و آجرهای پايه کربنی که در برابر اسيد هيدرو فلوريک و اسيد فسفريک مقاوم ميباشند توصيه ميگردد.

از موارد ديگر استفاده از مواد کربنی و گرافيتی، مبدلهاي حرارتی بوده که در آنها مواد خورنده مانند اسيد فسفريک، اسيد سولفوريک و اسيد کلريدريک جريان دارد.

در ستونهای انتقال جرم مانند برجهای جذب برای توليد اسيد هيدروکلريک و اسيد هيدروفلوريک و يا برجهای توليد اسيد کلريدريک خشک نيز از آجرهای کربنی و گرافيتی استفاده ميشود.

تاریخ به روزرسانی: شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۴
لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، اطمینان حاصل نمایید. سایت آگهی 360، هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد. با مطالعه راهنمای معامله امن، آسوده‌تر معامله کنید.
جدیدترین آگهی‌های آموزش، کتاب آموزشی
جدیدترین آگهی‌ها