آگهی ویژه

رفع مشکل افت سرعت و هنگ و Crash سیستم

احتمالاً شما هم بارها با افت سرعت کامپيوتر خود مواجه شده ايد. معمولاً با گذشت زمان از نصب ويندوز بر روي سيستم رفته رفته از کارايي کامپيوتر کاسته مي شود. سرعت بوت شدن سيستم عامل، باز شدن برنامه ها و استفاده از آنها به مرور کاهش پيدا ميکند و عملکرد سيستم نسبت به روز هاي اول افت مي کند. موارد زيادي باعث مي شود تا نصب مجدد ويندوز را به تاخير بياندازيم و با افت سرعت سيستم بسازيم ولي آيا هيچ راهي وجود ندارد تا بدون نصب ويندوز بتوانيم سرعت سيستم خود را افزايش دهيم و مشکلات بوجود آمده در سيستم عامل خود را -حد اقل تا حدودي- برطرف کنيم ؟

صفحات آبی، مشکلات هنگام بوت و فریز شدن برنامه‌ها از جمله رایج‌ترین مشکلاتی به شمار می‌رود که در سیستم‌عامل ویندوز مشاهده می‌شود و تنها راه خلاصی از آنها نیز راه‌اندازی مجدد رایانه است.

همان‌طور که می‌دانید راه‌اندازی دوباره رایانه در این شرایط نیز مشکلات مربوط به خودش را دارد که برخی آنها عبارت است از: ذخیره نشدن و ناتمام ماندن کارهای در حال انجام و به‌هم ریختگی اطلاعات ذخیره‌شده روی هارد‌دیسک.

علاوه بر اینها، مشکل بسیار بزرگ دیگری نیز وجود دارد و آن هم خسته‌کننده بودن استفاده از رایانه در چنین شرایطی است. بسیاری از کاربران با بروز هنگ‌های متوالی در سیستم‌عامل عصبانی شده و کار با رایانه برای آنها بسیار خسته‌کننده می‌شود. تصور برخی‌کاربران بر این است که سیستم‌عامل ویندوز باگ‌های بسیاری دارد و همین باگ‌ها موجب بروز این مشکلات می‌شود، اما نظر کارشناسان این‌طور نیست. به عقیده کارشناسان، ویندوز یک سیستم‌عامل پایدار است و بسیاری از کاربران نیز با ثبات و بدون مشکل به استفاده از آن می‌پردازند.

البته یک نرم‌افزار نمی‌تواند صددرصد فاقد هرگونه مشکل یا باگ باشد، اما مایکروسافت تا حد زیادی در این امر موفق بوده و سیستم‌عامل ویندوز را فاقد خطا و باگ های اساسی طراحی کرده‌ است و در صورت بروز مشکلات نیز بسرعت با ارائه اصلاحیه‌ها (آپدیت و بروز رسانی) نسبت به رفع آنها اقدام می‌کنند. در این میان، کاربرانی وجود دارند که مدام با سیستم‌عامل مشکل دارند و بیش از سایر کاربران با خطاهای رایج ویندوزی و هنگ‌های متوالی مواجه می‌شوند. این کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که هنگ کردن جزئی از سیستم‌عامل ویندوز محسوب نمی‌شود و این امر ممکن است به‌دلایل متعددی رخ دهد.

حتما در این رابطه این ویدئو را مشاهده بفرمایید (مدت زمان 80 ثانیه):
http://www.aparat.com/v/oRL04

جدا از مشکلات سخت افزاری در سیستم، یکی از اصلی ترین دلایل در مورد افت سرعت و هنگ های متوالی سیستم استفاده از نسخه های دستکاری شده و کرک شده از سیستم عامل است، این نسخه ها جدای از ضعف های امنیتی بسیار جدی که برای استفاده کنندگان ایجاد می کنند، نسبت به نسخه های اصلی پایداری بسیار کمتری دارند و اکثرا بعد از گذشت چند روز تا چند هفته از نصب دچار افت سرعت و هنگ های متوالی می شوند، استفاده از نسخه های اصلی و بروز رسانی دوره ای آنها به طور مستقیم از مایکروسافت می تواند نقش بسیار موثری در افزایش بازدهی سیستم و رفع نیاز به نصب های مجدد و اتلاف وقت ناشی از آن باشد، این نسخه ها در مقایسه با نسخه های غیر اصلی و بدون لایسنس از پایداری و سرعت بسیار مناسب تری خصوصا در دراز مدت برخوردار هستند.

معمولا سیستم عامل‌های ویندوزی که برروی رایانه‌ها استفاده می‌شود، از نسخه‌های غیراصلی و غیراورجینال هستند. این موضوع مشکلات امنیتی و آسیب‌پذیری زیادی را به‌دلیل استفاده از کرک و دستکاری ویندوز ایجاد می‌کند، ضمن اینکه اکثر این نسخه‌ها امکان دریافت آپدیت‌ها و پشتیبانی مایکروسافت را ندارند، این مشکلات که حتی با استفاده از بهترین آنتی ویروس‌ها هم حل نمی‌شود، به مرور زمان باعث افت سرعت، هنگ کردن‌های مکرر و ناپایداری سیستم می‌شود.

متاسفانه در کشور ایران که اکثر کاربران رایانه‌های شخصی و سازمانی از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند، به دلیل تحریم‌ها، نبود امکانات برای تهیه نرم‌افزارهای اصل، عدم آگاهی از تفاوت نرم‌افزارهای اصلی با غیراصلی و نبود زیرساخت فرهنگی برای پرداخت هزینه بابت کالایی که به راحتی می‌توان آن را با هزینه‌ای ناچیز کپی کرد، موجب شده بخش کثیر کاربران از ویندوز‌های Crack شده و نسخه‌های غیراصلی استفاده کنند.

تاریخ به روزرسانی: شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۷
لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، اطمینان حاصل نمایید. سایت آگهی 360، هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد. با مطالعه راهنمای معامله امن، آسوده‌تر معامله کنید.
جدیدترین آگهی‌های کامپیوتر، فروش نرم افزار
جدیدترین آگهی‌ها