آگهی ویژه

شرایط ثبت شرکت تعاونی چند منظوره

یک شرکت تعاونی یک انجمن ثبت شده مستقل و وظیفه مند متشکل از افراد است با یک پیوستگی معمول از علایق، که به طور داوطلبانه با یکد یگر برای رسیدن به نیازهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خود و استفاده از مشارکت مساوی از سرمایه مورد نیاز مشتری شدن محصولات و خدماتشان و پذیرش سهم منصفانه ای از ریسک و منافعی که بر اساس اصول پذیرفته شده بین المللی متقبل شده اند، متحد شده اند.
• انواع شرکت های تعاونی :
قانون بخش تعاونی انواع شرکت های تعاونی و شرایط عضویت هر کدام از آنها را معین نکرده و انواع شرکت های تعاونی مصرحه در قانون شرکت های تعاونی را نسخ ننموده است و فقط جهت تعیین اولویت ها و ارائه خدمات و استفاده از سهمیه دولتی و حمایت های دولت، قانونگذار تعاونی های کشاورزی و دامپروری، پرورش و صید ماهی، صنایع مربوط به شیلات، صنعت (به طور عموم) ، معدن، عمران شهری، روستایی و عشایری را جزء تعاونی های تولیدی، و به طور کلی تعاونی هایی را که نیاز مشاغل تولیدی یا مصرف کنندگان عضو خود را برطرف می سازند تعاونی های توزیعی نامیده است.
اما درماده 18 قانون شرکت های تعاونی مصوب 1350 کلیه تعاونی های نام برده شده در سه رشته به شرح ذیل طبق بندی شده اند:
1- رشته کشاورزی: شامل تعاونی های کشاورزی و روستایی
2- رشته مصرف: شامل تعاونی های مصرف کنندگان- مسکن- اعتبار و آموزشگاه ها
3- رشته کار و پیشه: شامل تعاونی های کار، تعاونی های حُرف و صنایع دستی، تعاونی های صنایع کوچک، تعاونی های تهیه و توزیع، تعاونی های مشاغل آزاد و تعاونی های صیادان
تبصره 1- هر یک از شرکت های تعاونی در رشته های مصرف یا کار و پیشه که با عضویت کارگران و سایر کارکنان صنایع و خدمات و حرف تشکیل شود و حداقل سه چهارم اعضای شرکت نزد سازمان بیمه های اجتماعی بیمه باشد شرکت تعاونی کارگری خوانده می شود.
تبصره 2- جمع بین هدف ها و عملیات انواع شرکت های تعاونی از یک رشته یا از رشته های سه گانه فوق در صورت ممکن خواهد بود که به سبب اوضاع و احوال و شرایط خاص و مقتضیات محلی مجوز آن قبلاً از وزارت تعاون و امور روستاها تحصیل شده باشد و این شرکت ها می توانند عضویت اتحادیه های تعاونی رشته های مربوط را نیز داشته باشند.



تماس با ما:
2188888273
2188882588
https://www.kiasabt.com
info@kiasabt.com
تهران ولیعصر ، بالاتر از ونک ، کوچه شریفی ، پلاک 55 ، واحد 13

تاریخ به روزرسانی: یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۷
لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، اطمینان حاصل نمایید. سایت آگهی 360، هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد. با مطالعه راهنمای معامله امن، آسوده‌تر معامله کنید.
جدیدترین آگهی‌های خدمات، ثبت شرکت
جدیدترین آگهی‌ها