آگهی ویژه

حمل و نقل بار

حمل و نقل بار به دو دسته اصلی تقسیم می شود


حمل بار داخلی
حمل بار بین المللی


حمل بار داخلی :
همانطور که از نامش مشخص است به جایجایی و حمل بار در داخل کشور حمل و نقل داخلی گفته می شود که به طرق مختلف هوایی ، جاده ای ، ریلی انجام پذیر است .


روشهای حمل و نقل بار داخلی :


هر کدام از روشهای حمل و نقل داخلی نیز به چند بخش مربوط به خود تقسیم بندی می شوند که از لحاظ نوع و ماهیت و وزن بار با یکدیگر متفاوت هستند.
بطور مثال در حمل و نقل جاده ای حمل بار با توجه به وزن آن توسط انواع خودروهای وانت ، کامیونت ، کامیون و تریلی قابل جابجایی هستند. بارهای داخلی نیز به طرق مختلف جابجا می شوند بطور مثال : باربری های که خدمات حمل خورده بار را انجام میدهند مانند باربری وطن ، باربری شمس ، حامد بار و … خرده بارهایی را توسط مشتریان خود دریافت می کنند و پس از صدور بارنامه جداگانه برای هر یک از بارها ، آنها را با توجه به شهر مقصد مورد نظر بسته بندی کرده و با توجه به وزن و حجم نهایی بار شهر مورد نظر ، خودروی وانت ، کامیونت یا کامیون برای حمل و ارسال کلیه بارها انتخاب نموده و بارگیری و ارسال بارها رو انجام می دهند و پس از رسیدن خودروی مورد نظر به باربری شهر مقصد بارها تخلیه می شوند و توسط متصدی باربری هر کدام از بارها را به مراجعه کنندگانی که جهت تحویل گرفتن بار خود مراجه می نمایند، تحویل میدهد البته تحویل بار به مراجعه کننده نیاز به دریافت شماره بارنامه و کارت شنایی یا معرفی نامه مربوط به نام تحویل گیرنده ثبت شده در بارنامه دارد.
روش دیگر جابجایی بار توسط اتوبوس های حامل مسافر در پایانه های مسافر بری و اتوماسیون هاست . با این تفاوت که حجم کمتری از بارها در هر مرحله توسط اتوبوس یا سواری های پایانه به شهر مقصد مورد نظر حمل میگردد. این روش جابجایی بار در اصطلاح انبار به انبار هم گفته می شود .


حمل و نقل درب به درب


روش دیگری از این خورده بارها توسط شرکتهای حمل و نقل درب به درب انجام میگردد بطوری که فرستنده بار با این شرکتها تماس گرفته و پس از ثبت سفارش بار به شرکت مربوطه ، مامور جمع آوری کالا که اصطلاحا به آن پیک اپ من گفته می شود جهت تحویل گرفتن مرسوله به درب منزل یا شرکت فرستنده اعزام می شود که این امر با توجه به وزن و ابعاد مرسوله توسط موتور سیکلت یا وانت بارها انجام می پذیرد. مرسوله ها در هر نقطه از شهر توسط یک پیک اپ من جمع آوری می شود و پس از اتمام کار همگی به سمت انبار مرکزی هدایت می شوند. در سالن انبار کالاهای هر شهر بصورت جداگانه توسط پارتیشن و یا قفسه ها از یکدیگر جدا می شوند و چنانچه به نیاز به بسته بندی داشته باشد با توجه به ابعاد و نوع بار بسته بندی مربوطه انجام می شود . پس از تفکیک بارها از نظر شهر مقصد ، خورده بارهای هر شهری با توجه به حجم و وزن نهایی توسط خودروی متناسب با مجموع آن ، جهت بارگیری و ارسال انتخاب می شود. بارهای هر شهری توسط خودروی مربوط به آن شهر به سمت مقصد به راه افتاده و پس از رسیدن به شهر مورد نظر در انبار نمایندگی مربوطه تخلیه می شود. در اینجا هم باز به همان روش جمع آوری و تقسیم بار عمل میکنند و پس از آنکه هر باری را با توجه به منطقه شهر مقصد بصورت منفک دسته بندی کرده و توسط مسئول توزیع کالا هر منطقه ای با توجه به تعداد و وزن و حجم بسته هاتوسط موتور سیکلت یا وانت بار جهت توزیع که به اصطلاح به آن دلیوری گفنه می شود اقدام می شود و تعدادی از مرسوله ها توسط یک توزیع کننده به منطقه مشخص تحویل داده می شود تا تک تک آن ها به درب منزل یا شرکت مربوطه در شهر مقصد تحویل دهد.
از جایی که بارها از درب فرستنده در شهر مبدا جمع آوری شده و به درب تحویل گیرنده در شهر مقصد تحویل می شود این نوع حمل و نقل کالا را درب به درب ( Door to door ) می نامند.
همین متد درب به درب در جابجایی در حمل و نقل هوایی نیز توسط ارسال کالا بکار گرفته می شود و مشتریانی که از نظر زمان محدودیت دارند می توانند از شرکتهایی هوایی در زمینه درب به درب کالای خود بهره مند شوند.
بارهای سنگین هم که بطور دربستی و یکجا توسط انواع وانت ، کامیونت ، کامیون و تریلی جابجا می شوند.
بارهای فوق سنگین نیز بصورت بار ترافیکی که قالب مقاله در همین سایت راجع به آن توضیحات لازم داده شده است و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به قسمت مقالات در صفحه اصلی وب سایت ما مراجعه نمایید.
برخی بارهای سنگین نیز توسط قطار های باربری و هواپیماهای مخصوص بار در داخل کشور جابجا میشوند که توضیحات لازم در مقالات دیگر این سایت داده شده است.

حمل و نقل بین المللی :

آن دسته از مرسوله هایی که از داخل کشوری به کشوری دیگر ارسال می شود حمل و نقل بین المللی نام دارد که با توجه به مقصد مورد نظر و نوع ،ماهیت ، وزن ، هزینه و زمان مورد نظر جهت تحویل بار ارسالی به طرق مختلف : دریایی ، جاده ای ، ریلی ، هوایی انجام پذیر است.
تمام روشهای جابجایی بار که در زمینه داخلی توضیح دادیم در حمل و نقل بین المللی نیز انجام می شود که در این زمینه در مقاله های دیگر این سایت در مورد روش ها و نام و اصطلاحات هر روش جهت جابجایی توضیحات لازم داده شده است.

تاریخ به روزرسانی: پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۶
لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، اطمینان حاصل نمایید. سایت آگهی 360، هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد. با مطالعه راهنمای معامله امن، آسوده‌تر معامله کنید.
جدیدترین آگهی‌های خدمات، حمل و نقل
جدیدترین آگهی‌ها