آگهی ویژه

فروش تابلو فرش تمام ابریشم و ان یکاد

تابلو فرش
*تمام ابریشم چله ابریشم
*بافت قم
*اندازه 80 در 50
*فوری فروشی
*قیمت یک میلیون و چهارصد


1- هنگام شروع به کار در اولین رج ، باید چک شود که روی گلیم باف اولیه فرش و قایق ( در صورت وجود) ، پوششی از جنس نوارچسب یا امثال اینها نصب شود .

اینکار برای این است که ممکن است هنگام کار در رجهای اولیه ، تارها در قسمت پایین توسط قسمت پایین چاقو زخمی شود.

2- در موقع پود رد کردن ( پود کلفت ) ابتدا پود کش را از وسط کار انداخته و داخل تارها کرده و به طرف سمت چپ هدایت کنید.

وقتی به انتهای کار رسید ، پود را در قلاب آن انداخته و آن را بکشید و از وسط کار در بیاورید.

سپس بجای اینکه به همین طریق ادامه دهید ، اینبار پودر کش را برخلاف جهت قبلی یعنی از همان جایی که پود درآمده ، وارد و به طرف راست هدایت کنید و پود را در سوراخ تعبیه شده در انتهای پود کش قرار دهید و بکشید و دقت کنید پاره نشود.

این کار پود کشی را برایتان راحت تر می کند.

3- برای اینکه فرش شما دچار بالازدگی یا پایین افتادگی نشده و طول آن درازتر یا کوتاه تر نشود باید هر 10 رجی که بافته می شود در فرشهای با رج شمار 50 ، حدود 15 میلی یعنی یک سانت و نیم ارتفاع داشته باشد.

یعنی 100 رج 15 سانت

4- برای اینکه فرش شما از طرفین جمع نشود ، و وقتی پودکش پود کلفت را انجام می دهید از هر طرف دار به اندازه 5 سانت از پود نگه داشته ، و با چاقو بریده شود.


یعنی شیرازه بافی که در واقع پیچیدن پود به دور چند تار طرفین فرش و برگرداندن بوده ، انجام نشود و پود از طرفین آزاد بماند.

در عوض هر چند رج یکبار پود نازک را چند سانت از طرفین به داخل کار برگردانید.

ابتدا به نظر می رسد این کار باعث می شود که فرش انسجام نداشته باشد ، ولی اصلا مشکلی از این لحاظ پیش نخواهد آمد.

چون پس از بافت و پایین آوردن کار یک شیرازه ( شیرزاه منفصل ) دور تارها زده خواهد شد.

البته توسط کسانی که کارهای انتهایی فرش را ائم از شیرازه بافی و قایق زنی و پرداخت را انجام میدهند.

این کار ( یعنی آزاد گذاشتن و برنگرداندن پود ) باعث می شود فرش شما به هیچ وجه از طرفین جمع نشود.

چون در صورتیکه شما این پود ها را به داخل کار می کشیدید ، هر رج مقداری فرش به داخل جمع می شد که آخر کار پایین فرش شما به طور مثال 70 سانت و بالای فرش شما 62 سانت می شد که ایراد بزرگی بود.

در واقع شما با این کاری که ما به شما می گوییم ، علاوه بر آن که زحمت خودتان را کمتر می کنید و پود ها را آزاد گذاشته و سراغ بافت می روید و باز هر رج همینطور پود کشی را انجام داده و باز پود ها را از طرفین آزاد می گذارید ، فرشتان هم بدون ایراد درمیاد.

5- اگر بعضی از قسمتهای کار بطور تیکه ای بالازدگی یا پایین افتادگی پیدا کرد ، که این کار هم ممکنه بخاطر نازک یا کلفت بودن بعضی از نخ ها باشد و هم ممکنه بخاطر فاصله کمتر یا بیشتر تارها از همدیگر یعنی کیپی زیاد یا کم تارها به همدیگر باشد ، این ایراد را به این شکل برطرف می کنیم.

هر جا که پایین زدگی دارد هر از گاهی روی گرهای ان منطقه ، گره های مکرر می زنیم ، یعنی از رنگ همان گرهی که در این منطقه هست ، برداشته و روی همان گره ها از همان رنگ می بافیم ( قبل از اینکه پود کشی را انجام دهیم ).

این کار باعث می شود ارتفاع آن تکه بالاتر بیاید.

در مناطقی هم که دچار بالازدگی هست نخمان را که دولا هست ، یک لایش را حذف و با یک لا بافت را انجام می دهیم .

این کار هم باعث پایین آمدن ارتفاع آن منطقه می شود البته هر رج این کار را نمی کنیم بلکه هر چند رج یکبار تا وقتی که ارتفاع کار یک دست شود.

6- در اوایل کار باید هنگام بافت دقت شود ، موقع بریدن گره ها ، به آهستگی این کار انجام شود تا قسمت پایین چاقو به پایین فرش نخورد.

تا 10 رج این کار باید انجام شود ، پس از آن می توان طبق معمول کار را ادامه داد.

7- در اوایل کار تارها مرتبا احتیاج به سفت کردن دارند.

این به آن علت است که تارها کش آمده و پس از دو سه روز باید آنها را سفت کرد.

این کار نیز معمولا دو سه بار انجام می شود تا تارها دیگر به تارها به حد کافی کش آمده و نیاز به سفت کردن پیدا نمی کنند.

8- برای اینکه اندازه گره ها نه زیاد بلند نه زیاد کوتاه باشد ، باید برای گره های فرشهای 50 رج ، با 2 سانت نخ یک گره بافته شود.

ولی برای گره های رج های اولیه لازم نیست این مقیاس رعایت شود و کمی بلند تر هم باشند اشکالی ندارد.

و همینطور اگر بخواهید فرشتان در آخر کار و در هنگام پرداخت به شکل برجسته ، پرداخت شود و تابلوفرشتان برجسته باشد ، می توانید بجای 2 سانت نخر برای هر گره از 3 سانت استفاده کنید.

البته هنرجویان مبتدی نباید زیاد به خودشان سخت بگیرند ، ولی به هر حال اگر تمرین شود و این معیار رعایت شود هم مصالح کار کم نمی آید و هم کار تمیز تر درمیاد و بافت هم راحت تر انجام می شود.

9- هر ده تا بیست رج ، موقع رد کردن پود کلفت ، پود را بلند تر گرفته شود جوری که بشود ابتدا و انتهای پود را به میله های طرفین دار بست.


این کار برای این است که کمک می کند کارقوام داشته باشد و گوشه های کار دچار پایین افتادگی نشود.

10- آخرین و مهمترین نکته :

حتی اگر شده با موبایل ، هنگام کار از کارتان فیلمبرداری کرده و فایل آن را برایمان ایمیل کنید ، ما با کمال میل و به شکل رایگان آن را بررسی و نکات قوت و یا ضعف آن و روش برطرف کردن اشکالات کار را ، به شما یادآوری خواهیم کرد.

و مشاوره تلفنی نیز فراموش نشود.

تاریخ به روزرسانی: پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۸
لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، اطمینان حاصل نمایید. سایت آگهی 360، هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد. با مطالعه راهنمای معامله امن، آسوده‌تر معامله کنید.
جدیدترین آگهی‌های لوازم، فرش
جدیدترین آگهی‌ها