آگهی ویژه

دفترچه مانسل دفترچه رنگ خاک دفتر خاکشناسی شناسایی رنگ خاک

فروش دفترچه رنگ خاک دفترچه مانسل خاک شناسی
دفترچه مانسل
دفترچه رنگ خاک جهت شناسایی انواع خاک
فروش دفترچه رنگ خاک درجه 1بسیار مرغوب تجهیزات خاک شناسی اوگر سرند
تجهیزات خاک شناسی
رنگ خاک معیاری از ترکیب خاک می باشد. به طور کلی ٬ خاک های سیاه رنگ ماده آلی بیشتری از خاکهای روشن دارند. ترکیبات آهن نیز نقش مهمی در رنگ خاک دارند. خاکهای قرمز دارای هماتیت (Fe2o3) و خاکهای قهوه ای مایل به زرد دارای لیمونیت (Fe2o3 . XH2o) می باشند. رنگ خاکستری و یا خاکستری متمایل به آبی نشانه ای از شرایط عدم تهویه ٬ آب ایستادگی و احیاء آهن در خاک است .در این خاکها اکسید فرو (Feo) فرم غالب آهن را تشکیل می دهد. وجود نقاط یا رگه های زرد و قرمز در خاک های خاکستری نشانه ای از تناوب شرایط اکسیداسیون و احیاء می باشد. وجود مقدار زیادی از کربناتها به خاک رنگ سفید و یا نزدیک به خاکستری می دهد.
رنگ خاک در جذب حرارت نیز بسیار مهم استرنگ خاک یکی از خصوصیات فیزیکی خاک است که می تواند در برخی خواص خاک مؤثر واقع شود. مهمترین خاصیتی که می توان اثر رنگ را بر آن ملاحظه نمود خاصیت جذب حرارت توسط خاک است. از روی رنگ خاک می توان به میزان نسبی مواد آلی، وضع زهکشی داخلی و تهویه خاک پی برد و نحوه تشکیل افقهای مختلف را بهتر درک کرد. کانی های عمده خاک در اصل دارای رنگ روشنی می باشند. تغییرات شیمیایی برخی عناصر مخصوصاً آهن و تشکیل مواد آلی در مراحل مختلف سبب رنگ های تیره و خاکستری و قرمز و ... در خاک می گردند.
خاک های با زهکشی ضعیف حاوی مقدار بیشتری مواد آلی بوده و رنگ سطح آنها کاملاً تیره است . قسمت های زیرین خاک دارای رنگ خاکستری روشن می باشد. در خاک های با زهکشی متوسط رنگ خاکستری خاک یکنواخت نبوده بلکه لکه های زرد رنگ در آن مشاهده می گردد. در خاک های با زهکشی مناسب واکنش های اکسید کننده مناسب در آن به وقوع پیوسته سبب ایجاد رنگ های زرد و قرمز در ترکیبات آهن می گردد. هر چه درجه آبدار شدن ترکیبات آهن حاصل بیشتر باشد رنگ خاک زردتر هر چه این ترکیبات کم آب تر باشد رنگ خاک قرمز شفاف تر است.
هر چه خاک تیره تر باشد حرارت بیشتری جذب نموده و گرمتر خواهد بود.
برای تعین رنگ خاک از جدول رنگ مانسل (munsell) استفاده میشود.
که این جدول از سه قسمت:
Hue (رنگ های اصلی)
Value (روشنی و تاریکی)
Chroma (شدت رنگ)

هموطن گرامی برای آشنائی بیشتر با محصولات لطفآ از سایت این شرکت دیدن فرمائید.

www.zomorodazma.com

این شرکت آماده خدمت رسانی به عموم هموطنان گرامی ، سازمانها ، نهادها و دانشگاهیان محترم میباشد.‏
‏مستقیما از وارد کننده خرید نمائید.‏
‏خدمتگذاری به شما موجب افتخار ماست‏

تهران : میدان انقلاب جنب بانک پارسیان مجتمع تجاری پارس طبقه همکف واحد 8

66554613-66428740(10خط)
09353392987-09123541986

تاریخ به روزرسانی: شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۳
لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، اطمینان حاصل نمایید. سایت آگهی 360، هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد. با مطالعه راهنمای معامله امن، آسوده‌تر معامله کنید.
جدیدترین آگهی‌های صنعت، معدن
جدیدترین آگهی‌ها