آگهی ویژه

تابلو های غیر مجاز

تعریف تابلو:

تابلو در واقع هر سازه و تصویری است که بر اساس دستور و قوانینی که شهرداری منتشر کرده است روی سر در مغازه ها ، ساختمان ها و... نصب می شود. یکی از کاربردهای این تابلوها می تواند معرفی مکانی در آن قرار گرفته اند باشد و یا اینکه می توانند به تبلیغ یک کالا و یا محصول بپردازند.

درست است که استفاده از تابلو و تبلیغات برای معرفی محصول یا خدمت بلامانع است

و همه می توانند برای آشنایی مخاطبان خود از تبلیغات استفاده کنند اما طراحی و راه اندازی این تابلوها در سطح شهر دارای قوانین و مقررات مخصوص به خود است.

اگر سری به خیابان های شهر بزنیم انواع و اقسام از تابلوهای تبلیغاتی را در سایزها و شکل ها و رنگ های مختلفی می بینیم که چشم و دیدگان ما را به خود مجذوب می کنند.این تابلوها که ما را احاطه کرده اند، خواه ناخواه به مرور زمان روی سلیقه ما تاثیر خود را می گذارند و علاوه بر آن می توانند روی ذهن مردم تاثیرات خاص اجتماعی و فرهنگی مورد نظرخود را ایجاد کنند.

در بعضی مواقع خریدهایی که انجام می دهیم بیشتر تحت تاثیر تبلیغات طولانی مدتی است که در ذهن ما نقش بسته است و یک حس نیاز کاذب به آن محصول ،را به ما القا می کند.

اکنون فرض کنید تبلیغاتی را که روی بعضی از تابلو ها و یا در رسانه ها مشاهده می کنید ،دارای محتوای و ادعاهای دروغین باشند . پس این هوش و ذکاوت شماست که باید به کمکتان بیاید تا بتوانید تبلیغات حقیقی را از دیگر تبلیغات تشخیص دهید.

تابلوهای تبلیغاتی غیر مجاز ،چه خصوصیاتی دارند؟

• استفاده از واژگان انگلیسی واسم های بیگانه ممنوع است.

o همه شرکت ها و سازمان ها و مخصوصا تولید کننده ها در داخل کشور، برای تحکیم هویت ملی ایرانی و زبان فارسی می بایست از زبان فارسی برای نامه نگاری و مصاحبه و تبلیغات و....خود استفاده کنند و فرهنگستان فارسی باید بعد از گذشت هر 6 ماه برای لغات بیگانه ، هم معنی ای معادل فارسی آن را عرضه کند.

تمام شرکت ها ، کارخانه ها و...که به آنها دستوری مبنی بر برای تغییر نام بیگانه شرکت شان داده اند می بایست پس از گذشت مدت زمان تعیین شده ، نامشان را به فارسی تغییر دهند.البته نیازی نیست ، محصولاتی که در خارج از کشور تولید می شوند ،به صورت فارسی ترجمه شوند.

o نیروی انتظامی می تواند از نصب همه تابلوهایی که از خط غیر فارسی استفاده کرده اند (بجز علائم بین المللی) جلوگیری کند.

o برای استفاده از نوشتار غیر از زبان فارسی ، در کنار خط فارسی درهمه نوع از تبلیغات ، تابلوها ،بسته بندی محصول و...باید سایز نوشته به زبان فارسی، 3برابر بزرگتر از سایز نوشته به زبان بیگانه باشد.

شهرداری ها می بایست برای حمایت از محصول ایرانی ،هزینه مکان نصب تابلو های تبلیغاتی را برای محصول تولید داخلی ، نصف محصول وارداتی در نظر بگیرند.

اما همان طور که می دانیم ،نصب تابلو در فضاهای شهری مانند هر عمل دیگری در جامعه ،دارای قوانین و مقررات مخصوص به خود است. شما می توانید برای کسب راهنمایی بیشتر در این زمینه با گروه تابلو سازی نامی تماس بگیرید.



تماس با ما:
خیابان ملاصدرا شیراز شمالی بن بست کاج پلاک 10
021-88064417
http://tablonami.com

تاریخ به روزرسانی: یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۰
لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، اطمینان حاصل نمایید. سایت آگهی 360، هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد. با مطالعه راهنمای معامله امن، آسوده‌تر معامله کنید.
جدیدترین آگهی‌های چاپ و تبلیغات، تابلو
جدیدترین آگهی‌ها