آگهی ویژه

مسئولیت مدنی و کیفری شرکت تجاری

هدف حقوق برقراری نظم عادلانه است. اگر روابط انسان ها را به دو گروه روابط ناشی از قرارداد و روابط خارج از قرارداد تقسیم کرده و نسبت عددی این روابط را در عالم خارج مقایسه می کنیم در می یابیم که تحقق این هدف تا چه حد متکی بر قواعد مسئولیت مدنی است.
با غفلت از اهمیت و جایگاه مسئولیت مدنی در حقوق، بحث درباره مسئولیت مدنی شرکت تجاری منتفی خواهد بود زیرا به سادگی می توان اظهار نظر نمود که ارتکاب فعل زیانبار، غیرمتعارف و خلاف قانون مختص انسان است و قابل انتساب به شرکت تجاری نیست. بر عکس توجه به نقش مسئولیت مدنی در برقراری نظم اجتماعی این اندیشه را در ذهن می پروراند که همان انگیزه هایی که قانونگذاران را به فرض شخصیت حقوقی برای شرکت تجاری ترغیب نموده، برای فرض مسئولیت مدنی شرکت تجاری نیز موجود است. درست است که فعل زیانبار را اشخاص حقیقی انجام می دهند اما در جایی که میان فعل شخص حقیقی و شرکت کم و بیش ارتباط وجود دارد ، می توان فرض نمود که فعل زیانبار را شخص حقوقی مرتکب شده است. در این صورت مدیران شرکت تجاری نسبت به اعمال خود و ماموران شرکت نظارت و مراقبت بیشتری را معمول می دارند و بعلاوه برای زیان دیده فرصت بیشتری برای مطالبه خسارت فراهم می گردد.


تماس با ما:
info@companyregister.ir
021-43927 , 021-42143 , 021-42017 , 021-42037000
خیابان ولیعصر، تقاطع نیایش، بلوار اسفندیار، پلاک 90
http://companyregister.ir

قیمت: 000,000 تومان
تاریخ به روزرسانی: پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۳
لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، اطمینان حاصل نمایید. سایت آگهی 360، هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد. با مطالعه راهنمای معامله امن، آسوده‌تر معامله کنید.
جدیدترین آگهی‌های خدمات، ثبت شرکت
جدیدترین آگهی‌ها